måndag 19 maj 2008

De som byggde landet

En fin sak med att köpa begagnade böcker via antikvariat är, förutom att man kan få tag i sedan länge utgångna titlar, att man ibland får bonuspresenter.
Saker man inte beställt som leverantören förmodligen heller inte vet att han har levererat.
Den finaste bonusen jag fått (vars värde för mig vida överstiger den beställda bokens), är förevigandet av paret Henrys 40-åriga bröllopsdag.
Här ser vi de lyckliga tu ståta framför ”The Country Club” där de just i goda vänners lag firat hedersdagen:



Detta, mina damer och herrar, är sinnebilden för den amerikanska drömmen.
Walt, strebern, som med sina egna händer skapade företaget som han nu, på ålderns höst, lämnar över i sina tre söners ägo, kan blicka tillbaka på 40 lyckliga år.
Visst har det funnits svackor då modet och hoppet tycktes tryta, men med hjälp av Jin, denna underbara och levnadsglada hemmafru, är ingen motgång oöverkomlig.
Walt har också alltid varit noga med att tacka Gud för att han föddes i världens bästa land.

Enda smolket i bägaren, denna solskensdag, är att Jin råkat få ryggen fram. Den piffiga festblåsan och det smittande leendet gör dock att vi lätt kan ha överseende med en sådan fadäs.

Jag vet att det är några veckor för tidigt, men jag vill ändå utbringa ett leve för Jin & Walt som i år firar sin 54:e bröllopsdag.
Stort grattis, ni har för evigt en plats i mitt hjärta.

Inga kommentarer: