onsdag 18 februari 2009

I väntans tider

Om ni undrar varför jag har fallerat med att skriva något nytt inlägg på den senaste tiden vill jag bara ge en kortare förklaring.
En av anledningarna är att jag har använt valda, lediga stunder till att skriva av ett litet häfte från 1876, det har varit både lustfyllt och uttråkande, därför har det tagit tid. Jag borde dock vara klar inom kort och kommer då göra verket tillgängligt för alla som är intresserade att läsa det.
Nedan följer ett smakprov:

”Jag minns, att 1864, då jag var i andra klassen, självbefläckelsen allmänt var utbredd bland mina kamrater. Den utövades till och med i varandras åsyn av de fräckaste, och vad som är ändock värre, under lektionerna inuti lärorummet.”
”Jag vet mycket väl, att jag, fastän i all tysthet, även då gjorde detsamma. Men jag var så ung, att det ej hade någon skadlig inverkan på kroppen.”
”Snart inträdde dock en skön tid för mig. Jag blev omvänd, kom till tro på Kristus…..”

Väl mött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära redaktörn'. Jag ligger sömnlös på nätterna och funderar på vad ditt nästa inlägg ska handla om. Självbefläckelse känns alltid lika aktuellt.

Redaktör'n sa...

Aj då! Att ligga sömnlös är synnerligen hämmande i kampen mot lasten. Därom vittnar flera läkare.
Jag rekommenderar fysisk aktivitet, väl ventilerade rum och renande vattenbad. Kallvattenbad.